Dnes je: 19.3.2019 05:49:22, Vítejte na stránkách www.ferrari-classics.cz Vyberte si: Úvod - Oficiální Importér ČR - Automobily k prodeji - Muzea Ferrari - Modely - Classic club - Classics show - Czech classic - Články - Sběratelská Top 15 - Reportáže - Renovace - Fotogalerie renovací - Přehled vyrobených modelů - Fotogalerie Ferrari - Tvůrci Ferrari

 
 
 

Reportáže



Vyberte si z reportáží, které jsme pro Vás připravily

Ferrari 250 GT/E
Ferrari 330
Ferrari 246 GT Dino
Ferrari Daytona
Ferrari Testarossa
Jak nakupovat klasické Ferrari

Ferrari 246 GT Dino

 

Když v roce 1954 vyjel z továrny v Maranellu automobil Ferrari 250 GT, tak to byl první vůz Ferrari vyráběný ve větším množství. Typ Dino vyráběný od roku 1967 představoval další mezník v historii automobilky. Bylo to nejlevnější a nejlépe prodávané Ferrari své doby.Do roku 1974 bylo postaveno více než 4000 těchto vozů v různých provedeních.

Vůz byl pojmenován po Ferrariho synovi Dinu, který zemřel na začátku roku 1956 ve věku pouhých 24 let. Mnoho dalších automobilů Ferrari neslo označení Dino na památku Ferrariho syna a hlavní charakteristikou těchto vozů byl šestiválcový motor a žlutý znak s nápisem Dino. Vše začalo roku 1957, kdy se objevil vůz Ferrari Formule 2 s vidlicovým šestiválcem, který byl prvním vozem pojmenovaným po synovi Dinovi. Tehdy se jednalo o vozy konstruované s motorem vpředu, ale v roce 1961 začal Ferrari pro Grand Prix vyrábět vozy s motorem umístěným před zadní nápravou a této konstrukci se začali podřizovat i konstrukce sportovních vozů. Prvním vozem této kategorie byl typ Dino 206S, s dvoulitrovým vidlicovým šestiválcem, který posloužil jako základ pro cestovní vůz se stejným označením. Roku 1965 byl na Pařížském autosalónu vystaven vůz pod označením Dino 206 GT Speciale. Vůz charakterizovala půvabně tvarovaná karoserie od Pininfariny. Základem tohoto vozu byl stávající podvozek, proto byl vidlicový šestiválec uložen podélně a stejně tomu bylo i u dalšího prototypu, který byl představen v roce 1966 na Turínském autosalónu a vzhledově se již více podobal konečnému sériově vyráběnému vozu.

Při stejné příležitosti se objevil ještě jeden vůz, který se táké zapříčinil o vznik tohoto malého Ferrari. Byl to Fiat Dino, sportovní vůz s motorem vpředu, se stejným dvoulitrovým šestiválcem. K této situci došlo proto, že Ferrari chtěl tyto šestiválce používat při závodech Formule 2, což podle tehdejších pravidel bylo možné jen tehdy, pokud již bylo vyrobeno alespoň 500 kusů daného motoru. To bylo číslo na které možnosti firmy Ferrari nestačily. Proto Fiat souhlasil s tím, že se výroby tohoto šestiválce ujme. Proto vznikl automobil Fiat Dino.

Tento Fiat se objevil v roce 1967 a to se značným předstihem před konečnou podobou vozu Ferrari. Daší prototyp Ferrari Dino byl téhož roku vystaven na Turínském autosalónu. Oproti předcházejícím vozům byl hliníkový šestiválec uložen napříč před před zadní nápravou za řidičem. Podvozek měl žebřinový trubkový rám s nezávislím zavěšením všech kol. Ferrari Dino 206 GT se dostal do výroby až o 18 měsíců později, na jaře roku 1969, s karosérií stavěnou Scagliettim v Modeně podle návrhu Pininfariny. Zajímavostí bylo, že vůz nenesl firemní štítek, ale pouze název Dino, neboť se uvažovalo o tom, že by mohla vzniknout nová samostatná značka. Mimořádný výkon tohoto vozu, byl stejně úžasný jako jeho vnější vzhled. Motor o výkonu 134kW hliníkový dvoulitrový šestiválec s rozvodem 2x OHC. Díky umístění před zadní nápravou mělo Dino výborné jízdní vlastnosti a nejvyšší rychlost 225km/h. Bylo to nejlevnější Ferrari své doby a např. ve Velké Británii stálo Dino 6243 liber.

Rychlejší typ Dino 246, byl poháněn stejným šestiválcem zvětšeným na objem 2,4 litru s litinovým bokem, který nahradil hliníkový. Dino 246 GT mělo také zvětšený rozvor o 100mm a hmotnost vzrostla o 181 kg na celkových 1225kg, protože při konstrukci karosérie byly použity ocelové díly místo hliníkových. V roce 1972 ke kupé přibyl ještě spider s otevřenou karosérií s označením 246 GTS, jichž bylo vyrobeno 1274 kusů.Výroba obou vozů skončila v roce 1974, kdy kupé vyjelo ve 2609 kusech. Motor Dino se však vyráběl dál poháněl např. vůz Lancia Stratos, vítěze v automobilových soutěžích v letech 1973-75.















www.ferarri-classics.cz

všechna práva vyhrazena

all rights reserved

villa sardegna | Auto Martin | Ferrari Classics