Dnes je: 19.1.2019 06:13:45, Vítejte na stránkách www.ferrari-classics.cz Vyberte si: Úvod - Oficiální Importér ČR - Automobily k prodeji - Muzea Ferrari - Modely - Classic club - Classics show - Czech classic - Články - Sběratelská Top 15 - Reportáže - Renovace - Fotogalerie renovací - Přehled vyrobených modelů - Fotogalerie Ferrari - Tvůrci Ferrari

 
 
 

Reportáže



Vyberte si z reportáží, které jsme pro Vás připravily

Ferrari 250 GT/E
Ferrari 330
Ferrari 246 GT Dino
Ferrari Daytona
Ferrari Testarossa
Jak nakupovat klasické Ferrari

Ferrari 330 GT 2+2

 

Ferrari 330 GT 2+2, je dalším představitelem třídy Grand Turismo a nástupcem Ferrari 250GT/E. Automobil byl představen v roce 1964 na autosalónu v Brusselu.

Vůz byl vyráběn ve dvou sériích a to v letech 1964-65 kdy bylo vyrobeno 625 kusů 1.série. Od roku 1966 do roku 1967 vyjelo z Ferrariho továren 455 vozů patřící do série druhé. Jak už bylo řečeno, Ferrari 330 GT 2+2 se stal nástupcem oblíbené dvěstěpadesátky. Ferrari výrazným způsobem přepracoval a modernizoval šasi a prodloužil jej o 50 mm. Hlavní viditelnou změnou pak byla karoserie. U prní série měly třistatřicítky 4 světlomety a 4-stupňovou převodovku. Po modernizaci v roce 1966 dostal automobil 5-stupńovou převodovku a typicky zakousnuté světlomety a oválnou podélnou masku. Tento Pininfarinův nadčasový čumák se pak objevil na několika dalších a velmi úspěšných modelech.

Ferrari 330 GT 2+2 má vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°, uložený podélně vpředu a oproti 250 GT/E pořádně narostl na objemu. Z třílitrového objemu na 3967 cc, vrtání 77, zdvih 71 mm, dva ventily na válec, každá ventilová řada měla svůj vačkový hřídel. Při stupni komprese 8,8 a plnění třemi karburátory Weber 40 DCZ/6 byl k dispozici výkon rovných 300 k při 6600 ot./min. Zapalování s dvěma cívkami a rozdělovači, jedna svíčka na válec. Tento motor dokázal automobil rozjet až k 245km/h a dokáže zrychlit z 0-100km/h za 6,9s a z 0-200km/h za 29s.

Automobil má krásné linie a dravý vzhled, který umocňuje rozměrná přední maska a žebrování na bocích automobilu. Splývající záď s dvojící úzkých světlometů doplňují čtyři koncovky výfuků, které jenom dokreslují dravost a příslušnost vozu ke značce Ferrari.

Nádherný pohled poskytuje interiér vozu. Sedačky z pravé kůže, Velký dřevěný volant s koníkem ve znaku přímo vybízejí k usendnutí. Interiér je luxusní v každém detailu a poskytuje dostatek místa a pohodlí pro čtyři dospělé osoby.

Když nastartujete, tak se naplno rozezní nádherná symfonie dvanácti válců. Při sešlápnutí plynového pedálů má motor ještě krásnější a dravější zvuk. Z poslechu tohoto motoru pomalu běhá mráz po zádech. Jízdní vlastnosti a výkony tohoto vozu nikoho nenechají na pochybách že se jedná o automobil ze závodní stáje. Je to automobil, ze kterým se dá jezdit po závodním okruhu a druhý den s ním jet s celou rodinou do divadla. Při jízdě je motor mimořádně tichý, pokud automobil překročí rychlost 160km/h nebo sním prudce akcelerujeme ozývá se větší hluk, ale jestli se dá krásnému a drávému zvuku Ferrari vůbec říkat hluk. S timto vozem táké dlouhá léta jezdil sám Enzo Ferrari a stal se důstojným nástupcem velmi oblíbeného vozu 250 GT/E.

Co dodat na závěr? Ferrari 330 GT/E je opravdu povedený automobil, krásná karosérie od Pininfariny, výkoný Ferrariho motor a pohodlný prostorný interíér dělají z tohoto klenotu na kolech opravdu všestrané vozidlo. Zejména druhá série tohoto vozu byla opravdu velmi povedená a to hlavně díky pětistupňové převodovce a přední masce, která se objevovala i v pozdějších letech na mnoha modelech Ferrari.













www.ferarri-classics.cz

všechna práva vyhrazena

all rights reserved

villa sardegna | Auto Martin | Ferrari Classics