Dnes je: 16.12.2018 08:17:01, Vítejte na stránkách www.ferrari-classics.cz Vyberte si: Úvod - Oficiální Importér ČR - Automobily k prodeji - Muzea Ferrari - Modely - Classic club - Classics show - Czech classic - Články - Sběratelská Top 15 - Reportáže - Renovace - Fotogalerie renovací - Přehled vyrobených modelů - Fotogalerie Ferrari - Tvůrci Ferrari

 
 
Ferrari Classics | www.ferrari-classics.cz
 

Reportáže



Vyberte si z reportáží, které jsme pro Vás připravily

Ferrari 250 GT/E
Ferrari 330
Ferrari 246 GT Dino
Ferrari Daytona
Ferrari Testarossa
Jak nakupovat klasické Ferrari

Ferrari 250 GT / E

 

Když se v automobilovém světě cca v polovině 50 let objevily první vozy zařazující se do kategorie GT (italsky Grand Turismo)bylo jasné že nová třída má o budoucnost postaráno. V Itálii jenž byla kolébkou třídy GT vzniklo několik desítek nádherných vozů této třídy u jejíchž jmen se vyskytovali opravdové hvězdy automobilového nebe jako byli karosáři Pininfarina, Scaglietti, Berttone, Touring- Miláno a řada dalších. U automobilek tomu nebylo jinak.Také Enzo Ferrari jenž patřil doslova k zakladatelům této třídy nezůstal stranou.

Model 250 byl nosnou řadou automobilky Ferrari a tak není divu že se vyráběl hned v několika karosářských provedeních. Jedním z nich byl i model Ferrari 250 GTE jenž vám teď chceme představit. Model 250 GTE byl průkopníkem provedení 2+2 GT, jenž Ferrari postavil pro klientelu jenž chtěla supersportovní automobil ale zároveň využitelný pro civilní provoz pro více než jen 2 osoby. Nutno říci že se Enzo Ferrari strefil do černého neboť od modelu 250 GTE až do současnosti zůstal model 2+2 ve výrobním programu firmy. Díky komerčnímu úspěchu těchto automobilů vznikly modely 330 GT, 365 GT, 365 GT/4, 412 až po supermoderní 456 GT/GTA a nejnovější 612 Scaglietti, jenž je vlajkovou lodí Ferrari!

Při pohledu na Ferrari 250 GTE je na první pohled jasné kdo automobil projektoval. Spojení Pininfariny a Ferrariho je tady víc než zřetelné a to už při pohledu na rozměrnou masku chladiče s dvojicí přídavných světlometů a vzpínajícím se koněm uprostřed.

Monolitický chromovaný nárazník se svislými členy podtrhuje dravý výraz vozu. Samozřejmostí v té době u vysoce výkonných sportovních automobilů byly také sportovní disky BORANI s drátěnným výpletem a centrální maticí.

Celkově čistou linii Pininfarinovy karoserie zakončuje dvojice chromovaných výfuků a originálně řešené zadní světlomety.

Interiér vozu má všechny rysy automobilového designu interiéru té doby. Na první pohled upoutá rozměrný dřevěný volant, přístrojové desce v barvě karoserie se nachází veškeré důležité ovládací prvky, jímž vévodí spolu s menšími okrouhlými přístroji dva dominantní, a to tachometr a otáčkoměr.

Při celkovém pohledu do interiéru 250 GTE je jasné, že svou roli tady měl i komfort, což v případě interiéru ostatních "250-tek", jako např. spartanského GTO eventuelně GT Competezione nebylo po komfortu ani památky a vládla jim strohost a účelnost. Dobře tvarovaná sedadla vyvedená v pravé kůži vybízí k nasednutí.

Jeden z nejimpozantnějších pohledů se nám však naskytne po otevření motorového prostoru.
Dvanáctiválec objemu 2953 cm3 skrývajících 240 koňských sil sloužil jako základ pro všechny modely včetně 250 GTO! Tento nadmíru povedený motor měl v sobě skutečné rysy Ferrariho představy o dokonalé pohonné jednotce pro jeho vozy.

A co říci závěrem? Ferrari 250 GTE je typickým představitelem třídy GT počátku 60 let. Symbolizuje v sobě dravost závodního automobilu ale také zároveň praktičnost vozu rodinného. Ferrari tyto dva protipóly sloučil a vznikl bezpochyby úspěšný model jenž od té doby nesmí v programu Maranellské automobilky chybět!













www.ferarri-classics.cz

všechna práva vyhrazena

all rights reserved

villa sardegna | Auto Martin | Ferrari Classics